Цифровізація та оптимізація всіх бізнес-процесів – це тренд сьогодення.
«Цей тренд вже почав реалізовуватися в освіті, зокрема, ми прагнемо створювати цифрові сліди нашої діяльності. Йдеться, наприклад, про цифрові журнали, які дозволяють відслідковувати інформацію та захищати дані. Взагалі, вже не стоїть питання, чи потрібно використовувати технологію блокчейн. Зараз дискусії відбуваються на тлі того, які процеси і як вона має охоплювати, які переваги та недоліки, який додаток чи ресурс кращий. І от цим ми займаємось у рамках наших наукових досліджень», – зазначив ректор ХДУ Олександр Співаковський.
У ході лекції Максим Вінник розкрив поняття блокчейну. За його словами це загальний незмінний реєстр, що полегшує процес запису транзакцій та відстеження активів у бізнес-мережі. Актив може бути матеріальним (будинок, машина, гроші, земля) чи нематеріальним (інтелектуальна власність, патенти, авторські права, брендинг). Практично все, що має цінність, можна відстежувати та продавати в мережі блокчейн, що знижує ризики та витрати для всіх учасників.
Лектор навів приклади використання технології блокчейн. «Сьогодні існують технології блокчейн, які дозволяють проводити навчання без викладача, повністю автоматизовано. Звісно, це не так ефективно. Але частину навчання ми можемо перенести в технологію блокчейн. І фактично через 4-5 років отримати інформацію про те, що ви вивчали, які у вас досягнення, оцінки. Коли молодь приходить на співбесіду до свого роботодавця, вона просто передає інформацію чи свій акаунт. І роботодавець все бачить», – розповів Максим Вінник.
Також він проаналізував як використовувати блокчейн в сфері освіти та навів переваги. Серед яких – безпека та надійність, прозорість та ефективність, гнучкість та справедливість, доступність та нерецензованість
На завершення виступу доповідач наголосив, що найкращим результатом цієї лекції буде те, що деякі питання присутні не зрозуміють, але згодом самі захочуть у них розібратися.
Пресцентр ХДУ